Grøn

GRØN

Hvad tænker du om farven grøn? 

Frufo skaber markedsføring med fokus på den røde tråd - Den røde tråd! - kan den være blå, gul, grøn eller en helt fjerde farve? 

Der findes et utal af farver, og endnu flere, hvis man også indregner nuancer, men hvordan vælger man så den helt rigtige farve til sit brand?


- Det hele handler om indtryk og associationer. Hvilke associationer får du, når du bliver præsenteret for en bestemt farve? Alt dette handler i bund og grund om psykologi, og hvilken psykologisk virkning en bestemt farve har på os. Vi vil gerne tage dig med på en farverig rejse, og forhåbentligt sætte lidt fokus på farvers virkning i din markedsføring. 


Vi har derfor besluttet os for at tage udgangspunkt i de traditionelle farver, og give dig en mere nuanceret opfattelse af disse. 


Hos Frufo er vi som udgangspunkt meget positive, optimistiske og omstillingsparate - kort sagt, vi ser muligheder frem for begrænsninger - derfor har vi valgt at starte med farven grøn: 


Grøn er håbets farve, optimismens farve og naturens farve. Vi finder inspiration og energi igennem naturen - derfor er grøn den oplagte farve for os at starte ud med.


Grøn associeres også med bæredygtighed, balance og harmoni og er ofte farven til ”grønne virksomheder” eller virksomheder i udvikling. Det er også en farve der giver ro, og som forsikrer os om at alt er helt OK - der er grønt lys, så at sige. Grøn associeres også med penge, og er derfor ofte den oplagte farve for pengeinstitutter eller lignende virksomheder. 


Hvis vi kigger på de mere negative associationer, kan grøn også opfattes som kedelig eller karakterløst - mén det er lige præcis her vi sætter ind - og lige præcis derfor vi elsker at grøn findes, som alle andre farver, i et utal af nuancer og hvis man dertil regner former, så har du virkelig mulighed for at skabe DIN helt egen personlige grøn.